Faktorsúly: 4
Egy étterem megfelelő működése számos ember összehangolt munkájának eredménye. Mindazonáltal az étterem egészét a vendég a pincéren keresztül tapasztalja meg. Ha egy pincér nem érti a dolgát, az katasztrofális. A pincérnek tudnia kell, hogy melyik étel micsoda, hogy melyikhez milyen köret, milyen savanyúság és milyen ital passzol. Az ő feladata, hogy az étel időben kerüljön az asztalra: ne túl későn de ne is túl korán. Kevés idegesítőbb dolog van annál, mint amikor a vendég még az egyik fogás elfogyasztásával bajlódik, de a pincér már kihozza a következőt (ami pompásan el is hűl, mire a vendég ténylegesen hozzájut). Gyakori szakmai hiba (100 esetből 99-ben), hogy a pincér első kérdése ez: „Mit paracsolnak inni?” – holott egyrészt az italt sok esetben az étel függvényében választjuk ki, másrészt, ha nem is vagyunk ilyen ínyencek: akkor is, miről válasszunk italt, amíg (étlap vagy itallap hiányában) nem tudjuk, mit tartanak egyáltalán? (Erre egy lehetséges – és evidens – megoldás: „Parancsolnak most italt, vagy majd az ételhez választanak?”)
A pincér szakértelmének alapvető fokmérője, hogy képes-e mindig jelen lenni, amikor szükség van rá, és soha nem jelen lenni, amikor nincs szükség rá.
Plusz pont járhat a következőkért:
Pontlevonás járhat a következőkért:
2007. augusztus 28., kedd
Személyzet szakértelme
dátum: 13:09
Címkék: 00 Szempontok
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése